Tips die u kunnen helpen beter gevonden te worden

Tips om beter gevonden te worden 

Om goed gevonden te worden in Google of andere zoekmachines, is het belangrijk goede teksten te schrijven die specifiek over een aantal onderwerpen gaan.

  • Stap 1: Bepaal de onderwerpen waarop u gevonden wilt worden.
  • Stap 2: Schrijf artikelen met de zoekwoorden in gedachten waarop u gevonden wilt worden.
  • Stap 3: Controleer uw artikelen en zorg dat u de zoekwoorden ook daadwerkelijk gebruikt in de tekst.
  • Stap 4: Zorg voor links naar uw website en zorg dat hierin de zoekwoorden gebruikt worden.
  • Stap 5: Controleer uw website regelmatig, analyseer uw bezoekers en kijk hoe ze u gevonden hebben.
  • Stap 6: Blijf vernieuwen in uw teksten en pas deze regelmatig aan.

Stap 1:

Ter voorbereiding op het schrijven van goede pagina's kunt u bekijken welke zoekwoorden werkelijk gebruikt worden. Kijk hiervoor bij https://adwords.google.com/ en geef de zoekwoorden in waarop u denkt gevonden te kunnen worden.

U ziet dan in het resultatenoverzicht uw zoekwoorden en het aantal keer dat erop is gezocht per maand. Daaronder kunt u ook de zoekwoordideëen bekijken (leuk woord voor scrabble!). Hiermee heeft u een inschatting van hoe vaak men op een zoekwoord of combinatie van) zoekwoorden zoekt.

Ook kunt u zien hoeveel concurrentie er is. Een lage concurrentie betekent dat er weinig websites zijn die dat zoekwoord op de pagina's hebben staan. Als u ziet dat een bepaald woord vaak (1000+) wordt gezocht en er is weinig concurrentie, dan kunt u proberen voor die (combinatie van) zoekwoorden een pagina te schrijven die dan in Google makkelijk gevonden wordt. Hiermee kunt u snel resultaat realiseren en bezoekers naar uw website trekken! (Kijk ook eens op Youtube voor filmpjes over ranking)

Stap 2:

Maak een specifieke pagina's die zich richten op een bepaald onderwerp, en bedenk dat u uw bezoekers wilt informeren en verleiden om door te klikken naar een volgende interessante pagina. Een lange tekst schrikt de meeste bezoekers af. Zodra u hun interesse heeft gewekt, heeft u de aandacht en kunt u dieper ingaan op het onderwerp op een ander artikel.

Als ik het over een 'pagina' heb, dan bedoel ik 'artikel'. Het schrijven van een artikel binnen een 'content management systeem', leidt ertoe dat deze op internet getoont wordt als een pagina.

Als ik het over 'keywords' heb, dan bedoel ik 'zoekwoorden' waarop je gevonden zou willen worden en/of die over het onderwerp gaan.

Een goede tekst voldoet aan een aantal voorwaarden:

  • Zorg voor een pakkende en beschrijvende titel voor uw pagina
  • Maak en selecteer een juiste categorie (en evt. een section) voor uw pagina
  • Maak een goede beschrijving (description) van wat uw klant kan verwachten op uw pagina
  • Gebruik de <H1> slechts eenmaal op de pagina
  • Gebruik niet teveel keywords in de META KEYWORDS. Hoe minder, hoe beter! Houd normaliter 3-6 keywords aan.
  • Maak uw tekst niet te lang, en zorg ervoor dat de keywords regelmatig gebruikt worden in de tekst. 
  • Maak uw keywords vetgedrukt of italic, als dat in de tekst een goed leesbaar effect heeft voor uw lezers.
  • Maak gebruik van opsommingslijstjes (zoals deze)
  • Gebruik interne links in de tekst naar interessante pagina's op uw website. Klik hier voor het voorbeeld
  • Maak uw afbeeldingen vooraf zo klein mogelijk, qua bestandsgrootte. Google houdt van een snelle site, en uw bezoekers ook.
    Bepaal ongeveer hoe groot uw afbeelding moet zijn en met welke resolutie deze getoont moet worden.
    Als u een afbeelding nodig hebt voor een klein plaatje op de pagina, maak deze dan ook even klein. Waarom? Lees hier meer
  • Gebruik afbeeldingen in een artikel en hernoem deze naar het juiste onderwerp alvorens ze te uploaden. Geef bij het plaatsen in een artikel een duidelijke titel en omschrijving mee.
  • Denk bij een 'landingspagina' aan een pagina die door Google goed wordt gevonden, en waarmee u uw bezoeker binnenhaalt. Deze pagina is de eerste pagina die uw bezoekers zullen zien. Bedenk wat u wilt van uw bezoeker ... doorgaan of weggaan?
  • Zorg dat de zoekwoorden in de /URL gebruikt worden, bijv. www.naam.nl/zoekwoord. Dit kan met behulp van SEO plugins, waarbij de url zo wordt aangepast, dat deze overeenkomt met de alias.

Dingen die u niet moet doen !

  • Gebruik geen 'hidden' of verborgen tekst op uw pagina, om het aantal zoekwoorden te vergroten
  • Gebruik uw keywords niet overmatig op uw pagina, dit heeft een negatief effect op uw vindbaarheid!
  • Gebruik geen keywords die niet op uw pagina voorkomen.
  • Schrijf uw tekst niet voor een zoekmachine, maar voor uw bezoekers.

Stap 3:

Nadat u een artikel heeft geschreven, kunt u hier controleren hoe vaak een woord voorkomt op uw site/pagina. Hiermee kunt u pagina's optimaliseren en beoordelen welke pagina's aangepast moeten worden.

www.articleunderground.com/webmaster/keyword-density-tool.html

Gebruik de volledige URL van de pagina die u wilt controleren en kijk eens goed naar de informatie die u ziet. Kijk welke woorden het meest op de pagina voorkomen. Als uw zoekwoord(en) daar tussen staat, dan bent u op de goede weg. 

Een andere goede mogelijkheid om uw website te laten analyseren is:

www.lipperhey.com/nl/

Hier kunt u een account aanmaken en uw website laten analyseren. Geef aan op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden en bekijk het resultaat. Ook de gratis versie van deze site geeft u al een goed beeld van de vindbaarheid van uw website.

Natuurlijk kunt u ook bij ons terecht voor een advies op maat.

Stap 4:

Zorg voor zoveel mogelijk kwalitatief goede inkomende links. Meld u niet overal aan bij elke pagina die iets over uw onderwerp schrijft, maar probeer u persoonlijk te introduceren om een link te krijgen op een site naar uw site. Meld uw site indien mogelijk altijd aan met een link naar een pagina (of categorie), die over dat onderwerp gaat, niet alleen naar uw homepage!

Stap 5 & 6: onderhoud uw website regelmatig!

Let erop dat er geen dode links ontstaan naar artikelen die niet meer aanwezig zijn. Controleer met Google webmastertools of er geen crawl fouten zijn, die verwijzen naar niet bestaande links.

Succes !

 En neem contact met ons op als u wilt weten wat wij voor u kunnen betekenen om nog beter gevonden te worden.

Article Details

Article ID:
5
Rating :